مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 خرداد 1400 ساعت 19:452021-05-22دانش

حرکت در مرزهای دانش مستلزم تمرکز  بیشتر بر پژوهش است


استاد گروه زیست شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هرچه آموزش کمتر و تمرکز اساتید دانشگاه و اعضاء هیأت علمی بر پژوهش بیشتر باشد، شرایط برای حرکت در مرزهای دانش مهیاتر خواهد بود.

- ایسنا/خراسان رضوی استاد گروه زیست شناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هرچه آموزش کمتر و تمرکز اساتید دانشگاه و اعضاء هیأت علمی بر پژوهش بیشتر باشد، شرایط برای حرکت در مرزهای دانش مهیاتر خواهد بود.

مریم مقدم متین عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص لزوم حرکت در مرزهای دانش و به روز بودن مباحث علمی در دانشگاه ها در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هرچه مباحث آموزشی و تئوری کمتر باشد و بیشتر کارهای پژوهشی انجام دهیم، بهتر می توان در مرزهای دانش حرکت کرد.

درحال حاضر اعضای هیئت علمی حداقل تدریسی باید داشته باشند که این مقدار برای دانشیار و استاد متفاوت است، اما در کل هرچه آموزش کمتر و پژوهش بیشتر باشد، شرایط برای حرکت در مرزهای دانش مهیاتر است.

حرکت در مرز دانش نیاز به امکانات و فراهم شدن بسترهای لازم و سرعت عمل بالایی است زیرا باید با دنیا رقابت کرد، بنابراین باید در زمان کوتاهی انجام دهیم.

وی در خصوص مشکلات موجود در کشور برای حرکت در مرزهای دانش گفت: برای رشته زیست شناسی عمده ترین مشکل بعد از تحریم ها این است که مواد موردنیاز پس از تاخیرات زیاد فراهم می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت در مرزهای دانش مستلزم تمرکز  بیشتر بر پژوهش است

حرکت در مرزهای دانش مستلزم تمرکز  بیشتر بر پژوهش است